KRÍZIS SZABÁLYZAT

KRÍZISALAP KEZELÉSI SZABÁLYZAT

A Kaposvári járás illetékességi területéhez tartozó településeken tapasztalható, gyermekeket sújtó nélkülözés újratermelődésének megakadályozására és a gyermekek esélyeinek növelésére irányuló Integrált térségi gyermekprogramok keretén belül megvalósuló Jövőt gyermekeinknek! - Összefogás a Kaposvári járásban EFOP-1.4.2-16-2016-00026 azonosítószámú pályázat megvalósításának részeként megalakított Kaposvár járási Gyerekesély Bizottság, a Krízisalap kezelési szabályzatát az alábbiak szerint hagyja jóvá:

I. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

(1) A krízistámogatás a gyermekes családok olyan rendkívüli és előre nehezen kiszámítható kivételes élethelyzetek kezelésére szolgál, ahol az azonnali segítségnyújtás elmaradása a rászorulók életét és testi épségét veszélyeztetné.

(2) Az EFOP-1.4.2-16 Integrált térségi gyermekprogramok Felhívásában közzétett és ez alapján a Jövőt gyermekeinknek! - Összefogás a Kaposvári járásban EFOP-1.4.2-16-2016-00026 azonosítószámú pályázat tevékenységeként megfogalmazott módon, az ott felsorolt krízishelyzetek fennállása esetén adható, krízistámogatás formájában, a helyi szükségleteknek megfelelően, a Gyerekesély Bizottság Krízisalap Kezelő Bizottságának döntése alapján.

(3) Krízisalap Kezelő Bizottság felhatalmazza a Gyerekesély Iroda szakmai vezetőjét arra, hogy a Bizottság nevében és megbízásában a döntésről hozott értesítést aláírja. Akadályoztatása esetén az általa megbízott munkatárs jár el.

II. ÉRTELMEZŐ SZABÁLYOK

E szabályzat alkalmazásában:

  • Élet veszélyeztetettsége: olyan állapot, illetve bekövetkezésének közvetlen fenyegetettsége, amelynek következtében az alapvető életfeltételek nem, vagy nem kielégítő mértékben biztosíthatóak.

(Alapvető életfeltételnek tekintendő az életkornak és egészségi állapotnak megfelelő táplálkozás, az időjárási viszonyoknak megfelelő ruházat, a kiskorú gyermeknek szüleivel való együtt maradását lehetővé tevő időleges elhelyezés.)

  • Testi épség veszélyeztetettsége: olyan állapot, illetve bekövetkezésének közvetlen fenyegetettsége, amelynek következtében az aktuális egészségi állapotnak megfelelő szolgáltatáshoz, illetve ellátásához való hozzájutás nem biztosított és ennek elmaradása az egészségi állapot várható jelentős romlását eredményezheti.

(Ilyen szükségletnek kell tekinteni a halaszthatatlan alkalmazást igénylő gyógyszerek kiváltását, az intézményes egészségügyi ellátás igénybevételének minimális tárgyi feltételeit.)

  • Kivételes élethelyzet: olyan szükségletek, illetve szolgáltatások elérhetőségének hiánya, amelyek igénybevételének elmaradása a kérelmező életében aránytalanul nagy hátránnyal jár és veszélyezteti az általa eltartott személyek biztonságát.
  • Gyermek: az számít gyermeknek, aki: vér szerinti, örökbefogadott, gyámság alá vett, gyermeke a kérelmezőnek, 16. életévét még nem töltötte be, vagy nappali tagozaton tanuló gyermek esetén a 25. életévét. 16. életév felett vagy iskolalátogatási igazolással vagy hallgatói jogviszony igazolással kell alátámasztani a jogviszony létét..

III. A KRÍZISTÁMOGATÁS MEGÁLLAPÍTÁSÁNAK SZABÁLYAI

(1) A krízistámogatás kizárólag természetbeni ellátási formaként nyújtható. A Krízisalap támogatás szolgálhat: gyógyszerhiány, gyógyászati segédeszköz, első alkalommal felírt szemüveg kiváltása, illetve törött, sérült szemüveg pótlása, szemész szakorvosi vizsgálat díja, higiéniás gondok - így tetű,- és rühfertőzés megszűntetése, iskolai felszerelés pótlása (füzet, írószer, tornaszer), pelenka hiánya, baba gondozásához tápszer, cumisüveg, tartós élelmiszer, tisztitószer, mosószer, szappan hiánya esetén- a kialakult akut élethelyzet kezelésére, kályha, tüzelőberendezés pótlására.

(2) A krízistámogatás megállapítása háztartásonként történik.

(3) A krízistámogatás legmagasabb összege évente és háztartásonként 100.000 Ft ( Módosította a 7/2020.(XI.19.) GYEB határozat Hatályos: 2020.11.19.-től)

  • Gyógyszerhiány: esetenként és háztartásonként max. 15.000 Ft
  • Gyógyászati segédeszköz: esetenként és személyenként max. 15.000 Ft
  • Első alkalommal felírt szemüveg kiváltása, illetve törött, sérült szemüveg pótlása: esetenként és gyerekenként max. 70.000 Ft
  • Szemüveg kiváltásához kapcsolódó szemész szakorvosi vizsgálat díja max 7.000Ft
  • Higiéniás gondok (tetű és rühirtásra): esetenként és háztartásonként max. 20.000 Ft
  • Iskolai felszerelés pótlása (füzet, írószer, tornaszer): esetenként és gyerekenként max. 5.000 Ft
  • Pelenka hiánya: esetenként és háztartásonként max. 10.000 Ft
  • Baba gondozásához tápszer, cumisüveg hiánya: esetenként és háztartásonként max. 10.000 Ft
  • Tartós élelmiszer hiánya esetén: 2-4 fő esetében 1csomag (tartalmát kérelem nyomtatvány a 2.sz melléklet tartalmazza)
  • Tisztitószer, mosószer, szappan hiánya esetében: 2-4 fő esetében 1 csomag (tartalmát kérelem nyomtatvány a 1.sz melléklet tartalmazza)

(4) A krízishelyzetbe kerülő gyermeket nevelő családok számára támogatást biztosíthat, - az azonnali beavatkozás szükségessége miatt - a kérelmező kérelmére és nyilatkozatára. A krízistámogatás megállapításakor a már meglévő, illetve azonnal beszerezhető adatokra kell támaszkodni.

IV. A KRÍZISTÁMOGATÁS IGÉNYLÉSÉNEK ÉS MEGÁLLAPÍTÁSÁNAK SZABÁLYA

  • [1]A krízistámogatás igénylése, illetve megállapítása a mellékletben szereplő formanyomtatványokon történik. Kizárólag személyesen és papír alapon nyújtható be a járásban működő Család- és Gyermekjóléti Szolgálatok családsegítőinél, Családsegítő- és Gyermekjóléti Központ esetmenedzsereinél, a projekt szakmai megvalósítóinál - kivéve a Kaposfői és a Somogysárdi esélypont ellátási területén, ahol a Konzorciumi partner által működtetett Esélypont munkatársainál is benyújtható a kérelem.
  • [2]A kérelem személyesen vagy elektronikus úton a családsegítő, esetmenedzser, a projekt szakmai megvalósító, Esélypont munkatárs javaslatával ellátva a Gyerekesély Irodába kerül továbbításra. A beérkezett kérelmen fel kell tüntetni a beérkezés dátumát és időpontját, és iktatószámmal {sorszám/évszám (hónap, nap)} kell ellátni.

            Amennyiben a kérelem mellett támogató javaslat nincs, az érdemi vizsgálat nélkül elutasításra kerül.

  • (3) A Gyerekesély Irodába érkezett kérelmet a javaslattal együtt a Gyerekesély Iroda munkatársa (szakmai vezető, akadályoztatása esetén munkatársa) továbbítja elektronikus formában a Krízisalap Kezelő Bizottság tagjai részére és a Gyerekesély Iroda munkatársa (szakmai vezető, akadályoztatása esetén munkatársa) telefonon is megkeresi a Bizottsági tagokat.
  • [4] A kérelem elbírálásáról a Krízisalap Kezelő Bizottság dönt. A Bizottsági tagok a kérelem megismerését követő munkanapon visszajeleznek a támogatás jóváhagyásáról vagy elutasításáról. A Bizottság tagjainak egyszerű többségi szavazata alapján a döntésről a Gyerekesély Irodában egy értesítés készül, melyről elektronikus formában értesíteni kell a javaslattevőt, aki továbbítja a kérelmezőnek ld. IV.(1) pontja.
  • (6) A támogatásként megítélt termék beszerzése a Gyerekesély Iroda feladata 3 munkanapon belül, kivéve azon esetben, amikor az eszköz megrendelése szükséges. (pl. szemüveg, gyógyászati segédeszköz) Amennyiben megrendelés szükséges, a Gyerekesély Iroda 3 munkanapon belül megrendeli a beszerzésre kerülő terméket.
  • [7]A Gyerekesély Iroda munkatársa Átvételi elismervénnyel átadja - összeg megjelöléssel - a Krízistámogatásból vásárolt terméket a családsegítő, a projekt szakmai megvalósítói, esetmenedzser vagy Esélypont munkatársának. Aki szintén átadja Átvételi elismervénnyel a kérelmezőnek. Az Átvételi elismervényt köteles visszajuttatni a Gyerekesély Irodába.
  • (8)A krízistámogatást kérelmező igénylésének elutasítása esetén, a döntés kézhezvételétől számított 3 munkanapon belül felülvizsgálati kérelemnek van helye, melyet a Gyerekesély Bizottsághoz címezve, a Gyerekesély Irodába kell írásban vagy elektronikus formában benyújtani. Amennyiben a krízishelyzet nem igazolható, nem felel meg a szabályzat szerinti feltételeknek, a kérelem érdemi bírálat nélküli elutasításra kerül, amely ellen felülvizsgálatnak nincs helye.
  • (9)A Gyerekesély Bizottság azon tagjai, akik nem vesznek részt a Krízisalap Kezelő Bizottságban, a felülvizsgálati kérelmet követő munkanapon döntést hoznak a felülvizsgálati kérelemmel kapcsolatban. A döntésről a Gyerekesély Irodában értesítés készül, melyről elektronikus formában értesíteni kell a javaslattevőt, aki továbbítja a kérelmezőnek ld. IV. (1) pontja.
  • V. A KRÍZISTÁMOGATÁS FELHASZNÁLÁSÁNAK PÉNZÜGYI SZABÁLYAI

  • A krízistámogatásra rendelkezésre álló keretösszeg 2022. augusztus 31.-ig 3.500.000 Ft.
  • A támogatásként vásárolt termékekről Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzata nevére szóló átutalásos számlát kell kiállíttatni. A számlán fel kell tüntetni a projektazonosítót.
  • A kifizetés teljesítése érdekében a támogatásként vásárolt termékekről szóló számlákat a Gyerekesély Iroda gyűjti és minden héten szerdai napon a projekt pénzügyi vezetője részére 2 példány összesítő bizonylat csatolásával át kell adni.

VI. A TÁMOGATÁSOK NYILVÁNTARTÁSÁNAK SZABÁLYAI

  • A keretfelhasználás nyomon követése érdekében a beérkező kérelmekről, a meghozott döntésekről, a megítélt támogatásokról és a kifizetett számlákról a Gyerekesély Iroda kijelölt munkatársa naprakész nyilvántartást vezet.
  • A Gyerekesély Iroda munkatársa (szakmai vezető) a Gyerekesély Bizottsági üléseken beszámol a támogatás felhasználásának alakulásáról.

Akrízistámogatásra vonatkozó fenti szabályzatot Gyerekesély Bizottsága  döntésével elfogadta. A szabályzat 2019. július 10-től lép hatályba.

Kaposvár, 2019. július 10.

Gyerekesély Bizottság



Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el